lørdag, februar 02, 2008

Et skritt frem og fem tilbake...

Og nei, jeg snakker ikke om rygging.
I dag har jeg tatt tak i kontakten mellom meg og Pelle når vi trener. Må jobbe opp intensiteten der, ettersom Pelle fort kommer i modus hvor han lynkjapt sjekker meg, så hva som skjer hos naboen, så sjekker han en fugl som flyr forbi, før han er inne hos meg igjen.
På første treningsøkta i dag merket jeg det veldig godt. Mulig dårlige godbiter (frolic), fravær av leke og dunkadunk inni mitt hode gjorde noe med hans intensitet Men nå har vi hvertfall fått tatt tak i det.

Andre økta var litt bedre, begynte med kontakt og frivillig adferd. Frivillig adferd uten kontakt ble oversett.
Så trente vi stå og bli, fortsatt med hoved-vekt på kontakt, og baklengs marsj -kontakt, kontakt, kontakt.
Han ramler fortsatt veldig lett ut, men jeg får prøve å huske på, at det ikke er vits å belønne om vi ikke har kontakt.

Ingen kommentarer: