søndag, august 24, 2008

Utsikt fra databordet...


Nå blogger jeg fortsatt ikke fra dataen, men i mangel på andre møbler har jeg satt meg ved databordet og tar en kopp kaffe :)
Har ettpar vindu åpen, og lytter til lydene fra Storbukt. Noen unger ler, en og annen måke skriker et stykke unna, og 3-4hunder står og roper til hverandre. Jeg har aldri vært noen fan av hundeglam, og har derfor bestandig prøvd å passe på at ikke mine står og bråker på den måten. Skjønner ikke at folk ikke følger såpass med, at de plukker inn sine firbente når de står ute og bråker sånn?
Nå har vel jeg ei anna utfordring. Mine har endel nye lyder å venne seg til, så det er å holde dem såpass stille at ikke mine nye naboer blir gale. :-S Og når en av hundene starter, er som kjent konserten i gang.
Det ser ikke ut til at de bryr seg særlig om sine artsfrender som holder liv. Det er viktigere å si fra ved skumle lyder fra naboer. Pluss at enkelte biler helt klart er småskumle.
Er og ganske spent på om det blir mye bråk her når jeg går fra dem. Pelle syns jo det er fælt når jeg går, og drar Wilma med seg i konserten. Hjemme på Gibostad hadde han blitt bra nå, litt lyd når jeg gikk, så ble det stille. Skal hvertfall prøve å sørge for at ikke nærmeste nabo her er hjemme de første gangene jeg drar fra dem. Eventuelt ta en tur til Veronika på dagen. Da kommer jeg jo til å høre det godt om de bråker :-D
Blir nok ikke tur på byen med det første. Kan nesten ikke risikere konsert her til langt på natt. Da må jeg vel fort finne meg ny plass å bo!

3 kommentarer:

-Yvonne- sa...

Så fiiiin utsikt du har! Slår jo nesten Istindan :-)

Syns forressen æ høre dæm ;)

Iris sa...

Å vess æ liksom læne mæ mot veggen t høyre... å ser litt mot venstre... Da ser æ havet åsså :O

-Yvonne- sa...

Hihi, så braa!!! Da har du jo alle kriteria tilstede for å trives ;-)