tirsdag, august 12, 2008

Travel helg

Vi har bedrevet litt øy-hopping i helga! Andre reiser til Hellas for øyhopping, men Elin kommer til Troms for samme aktivitet -med lavere temperaturerGiggle 3
Fredag formiddag satt jeg meg i bilen og kjørte til Bardufoss. Elin kom med flyet som landet i halv-tolv-tia. Planer var lagt, ting skulle gjøres og vi hadde et tett program som skulle følgesGiggle 3
Etter en halvtime i sofaen min, satte vi oss i bilen for litt sightseeing på Senja. Her er da utsikta fra den dyre utedoen. Den glemte jo såklart jeg å ta bilde av med mitt kamera, men jeg fikk tatt et med Elin foran doen med hennes. Jeg har altså fått vist henne de viktige tingene Giggle 3Etter endel timer i bilen, stoppet vi på Finnsnes og spiste middag på Lille Milano. Klarte jo såklart å bestille ei altfor stor pizza, dermed ble det pizza både til middag og kvelds, og til lørdagsfrokost ogsåPizza
Ellers var Liss også oppom en tur fredagskvelden. Så da ble det litt vin, snacks og en film.
Lørdag gikk vi først med hundene på mårran (jeg mener hvertfall å huske det, det begynner jo å bli noen dager siden og husken er ikke den besteGiggle 3)
Så fikk Wilma være med oss tobente ned på martna på lørdags ettermiddag. Der var en god del som skjedde, og fullt av både folk og hunder.
Vi var ikke så lenge, gikk heller hjem til guttene og tok dem med å gå en tur.

Lørdagskvelden var vi en tur på Skognesholmen og luftet Pelle og Wilma, så fikk hvertfall Elin se en av plassene vi har her, der hundene kan gå løse. Jeg glemte jo såklart å vise henne Vardnesfjæra, enda vi lot være å kjøre til Ersfjord-stranda bare for at vi hadde så fin her på GibostadGrin 5
Jaja, hundene ble fornøyde hvertfall -og hun ser hun ikke aldri så lite fornøyd ut hun også? Grin 5

Søndag tok vi ferga fra Botnhamn til Brennsholmen, og jeg viste henne rundt på Hillesøy og Sommarøy. Såklart pekte jeg ut viktige ting som: "der bor det en foxterrier", Havfrua og onkel Ingmars hjem Grin 5
Der kom vi akkurat tidsnok til grillmat. Helgrillet indrefilet av okse , bakte potetbåter , grønnsaker og sausBarbecue
Her er Ingvild med onkels fantasi-hund Dominic, og Heidrunn med sitt skjønne barnebarn Malin.Håja... og en stolt grillmesterGrin 5


Utpå ettermiddagen fortsatte vi øyhoppinga, og fikk med oss mer av Kvaløya, samt Tromsøya. Her er oss jentene på verandaen til tante Ruth og onkel Kyrre, som var så snille å huse oss to +Pelle og Wilma.
Mandags morgen, og de firbente har funnet ut hvem det er smart å passe på... hvertfall i kjøkkenregionenHysterical 3
Så passet vi på å ta en tur på Polaria. Og prikket jo da selvsagt inn sel-fôringen. Utover selene, syns ikke jeg det var så mye å se på der.
Pelle og Wilma har blitt riktig gode venner i helga, og har endatil begynt å leke ordentlig sammen. Endelig! Det har jeg ventet på. Pelle er nemlig en særing, og leker ikke med hvemsomhelst Giggle 3
Mandags kveld kjørte jeg Elin til flyplassen. Og se hva jeg fant på Narvesen der! Haagen Dazs-is med ostekakesmak! Det er 10år siden sist jeg smakte tror jeg. Hadde dilla på det i 98 hvertfall.
Så reiste Elin hjem igjen! Tusen takk for trivelig selskap i helga, håper å se deg igjen i Honningsvåg etter hvertHug 3
Selv ble jeg igjen i Tromsø til i dag. Hadde jo hørt rykter om en så flott, ny dyrebutikk der. Og den måtte jeg jo såklart sjekke ut Grin 5
Anbefaler den på det sterkeste! Stort lokale, bra utvalg og bra service! Endte opp med en rågummi-frisbee, ezy-dog band med litt strekk i og litt snacks.

Nå må jeg stikke. Fikk besøk her Grin 5

1 kommentar:

Anonym sa...

Så morro a :D

Takk for en fin helg :)

Jeg så ganske trøtt og sløv ut på bildet sammen med Pelle ;p

Bildet av utedoen skal du få av meg siden, må ha med den å... hehe

Jeg må jo ta meg en tur til Honningsvåg å etter hvert og se åssen du har fått deg det :)