mandag, januar 21, 2008

21. Januar

Gratulere med dagen til William som blir 2år!

Åh, jeg er trøtt i dag Sovnet sent i natt (som vanlig), og var tidlig oppe, ettersom Billy allerede da hadde mast ei stund, så jeg regnet med han måtte på do.
Så har jeg da styrt litt rundt her, vært å fyllt bensin før prisene stiger, handlet litt brød og melk. Spist frokost, og kjente at jeg fortsatt ikke var mer våken.
Så jeg var nesten på tur i seng igjen Men ombestemte meg, og putta hundene i bilen og kjørte i fjæra. Ikke noe stor-tur, bare for å få lufta hodet litt på mårran.
Bruker å putte litt godbiter i lomma, og belønner de innimellom når de er frivillig og sjekker hva jeg gjør, pluss at jeg bruker å slenge litt utover så de får brukt nesen litt også. Noe de ikke er like flink til når det er litt snø på bakken. Alto er høvelig bra, og til og med Billy er raskere enn Pelle når de søker i snøen.
Anyway, vi nærmer oss bilen igjen, etter vel 40minutter ute, og jeg kaller inn hundene for å koble dem. Blir altid litt styr når de kommer, så jeg står der med bånd i ene hånda, og en godbit til hver i andre, og bare venter på at de skal roe seg.
Og hva skjer??? Pelle kommer med en frivillig dekk! Kan jo ikke koble dem da, så lager "julekveld" og snur og lar dem løpe mer, så vi går bort fra bilen igjen. Pelle er etter det stadig innom meg, og hver gang tilbyr han frivillig dekk! I kalde snøen til og med
Flinke gutten! jeg som nesten helt hadde gitt opp. Jeg tror ikke vi skal legge mer vekt på å trene det spesiellt, bortsett fra å belønne mye når han tilbyr det frivillig. Skal høre hva Gunn Anita sier i morgen. Seinere i dag skal vi heller trene på stå-og-bli og frivillig utgangs-stilling.


Ja... Jeg er fortsatt stuptrøtt forresten, og sitter igjen og vurderer en time på øyet

2 kommentarer:

-Yvonne- sa...

Flinke-flinke Pelle-gutten :-)
E så gøy når det plutselig kommer gjennombrudd som man ikke vente!

Iris sa...

Ja :) Håpe det hold no da. Men sist han bynte å ligge, måtte æ jo kommandere han i dekk først, å belønne han masse der. No kom det helt av sæ sjøl :))