fredag, juni 04, 2010

Stakkars, syke, lille gull

I noen dager nå, har Dios kastet opp hver dag, og i går kveld slo tanken meg at det kan være innvollsorm? Tror det siste jeg tenkte før jeg sovnet i 2-tia var "Ringe Kari Anne å be henne få veterinæren å ringe inn resept på ormekur".
05.30 våknet jeg av den godt gjenkjennelige lyden av en hund som spydde. Og joda, det var lillingen i buret. Så sto opp, tok han ut så han fikk spydd fra seg og gikk inn for å vaske buret og skifte der. Vel ferdig hadde jeg nådd å bli lysvåken, og Liten så så stakkarslig ut at han fikk komme en tur i senga. Han krøllet seg sammen delvis under dyna og sovnet godt Hug a heart Og der ble jeg liggende... LysvåkenInsomnia
6.30 ga jeg opp, og sto opp. Etter en times tid våknet hundene også, så da var det å ordne frokost til dem, og medisiner til Pelle.
Og jaggu kastet liten opp maten sin igjen... Og siden har det gått slag i slag. Han tåler ingenting, kaster opp av vann eller mat eller bare å sleike duggen av gressetsad
Snakket med Kari Anne i 9tia, og hun var enig i at det hørtes ut som orm. Rundt 12 fikk jeg tak i zoolac, og da roet krampene i magen seg og Liten fikk sove litt. Han var helt utslitt stakkar. Når han våknet gikk det bra å drikke litt, men han drakk ikke mye. Fikk ordnet resept på ormekur, som jeg hentet ut før jeg suste på butikken og kjøpte fiskeboller. I dag blir det faste på gutten, men fra i morgen blir det fiskeboller og ris om han klarer å holde på maten da.
Men hva gjør man når en stakkar ikke klarer å holde på noe da? Det blir fort veldig unøyaktig å gi ormekur da. Når han kaster det opp igjen 15-60 minutter etter at han åt.
Heldigvis hadde jeg stronghold liggende, og etter klarsignal fra veterinær har Liten fått sin dose i nakken. Heart Så er det bare å krysse fingre for at han blir bra nå da. Fortsetter han med å spy opp alt, må jeg belage meg på Alta-tur i mårra så han ikke skal tørke ut.


Og ikke nok med at Liten er syk, men tok alle tre med ut på en liten luftetur sammen. Hadde ikke lyst å la Dios være alene, så da var det eneste løsning. Vi gikk en 5-minuttsrunde her og hva tror dere skjer?
Dios finner ei gresstue som lukter godt. Så han stopper og sjekker dette nærmere ut. Så kommer Wilma, snøser der i full fart, og hiver foten over hodet på Dios og pisser ned hele hodet hans! Makan til tispe!

4 kommentarer:

Shira, Victor og Therese sa...

Stakar liten! God bedring!!!

-Yvonne- sa...

-GOD bedring til Dios! Ikke gøy å se de små e dårlig...

Flirte HØYT av Wilma som tissa på han :-D Har hatt nån sånne episoda her å ;-) Ser ut som om vi syns det e frekkest :-D








Og kommer ikke denna kommentaren med, så slutte æ å prøve.....

Iris sa...

Hehe =) Han så ikke akkurat fornøyd ut, han Dios heller over at d rant urin over øyan å nedover nesen.
Heldigvis hold han på vannet i dag, å har spist nåt sånt som 5 korn ris (han syns ikke d va godt, enda Wilma å Pelle prøvde å overbevise om at d va verdens beste mat), uten at DET kom opp :)

-Yvonne- sa...

Hehe, litt av ett syn med andre ord :-)
Hele 5 korn ris faktisk..hehe, d e ikke mye å spy opp iallefall!

No har nettopp Mikke-Liro blitt henta til Sørreisa, så no har vi bare 2 hunda i hus! Deilig, men litt trist og tomt å...