tirsdag, november 11, 2008

Ny hundeklubb!

I dag har vi vært på første trening med den nye hundeklubben her.Grin 4 På forhånd var det avtalt at jeg skulle ha ansvar for sosialiserings-trening. Det var nok ettpar stykker som hadde trodd det handlet om å slippe hundene løs, som ble litt skuffet, men alt i alt tror jeg folk hadde det gøy?
Jeg hadde lagt opp, så vi kunne trene sammen fordet om hunder og førere lå på ulike nivå. Nå tok riktignok treningen ganske mye lengere tid enn først planlagt. Det skal jo egentlig bare være oppvarming, så endte vi opp med å bruke hele timen på detMelodramatic 2
Jaja, når timen var omme, var det flere som hadde gjort fremskritt allerede. Og vel inne i klubbhuset ble det gjort klart, at fra nå av er dette kun en oppvarmings-øvelse før vi skal jobbe individuelt med det vi har lyst til å jobbe med.
Neste tirsdag blir det arrangert innkallings-trening (i regi av meg), og utstillings-trening i regi av ettpar som har utstilling som hovedinteresse.Dog 2

Jeg hadde alle tre kompisene mine med, startet med å trene Wilma. Mens de andre gikk rundt jobbet vi med kontakt og frivillig adferd.
Billy var lånt ut til en som ikke har hund. Det gikk ikke helt bra, så etter ei stund fikk han låne Wilma så tok jeg Billy en runde, og trente litt kontakt og frivillig adferd før jeg løp i bilen med han -avslutte positivt er viktig selv på gamle hunder.
Pelle passet jeg på å trene lineføring mens jeg gikk, og litt sideforflyttninger på plassen mens vi sto i ro.Dog 5

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heia!
Så flott at dokker har startet klubb der oppe! Så da har du jo noen å trene sammen med. :)

Anonym sa...

du e så flink atteh :)