søndag, november 16, 2008

Tar meg selv litt i nakken

Ettersom jeg nå liksom skal undervise folk i litt lette lydighets-moment, og litt om innlærings-teknikker, er det på tide at jeg tar en tørn med meg selv, og får orden på de områdene jeg ikke har brydd meg så mye om tidligere.
-Som f eks at hundene skal gå pent i bånd på tur. Noe jeg egentlig aldri har brydd meg særlig om. Jeg har jo ikke problem med å holde dem akkurat, å så lenge de går pent når vi trener og har kommet på innkalling når de er løse har det ikke vært lagt særlig mye vekt på... Eller, har ikke vært vektlagt i det hele tattBlushing 2
Så de siste par ukene har jeg vært flink å vært konsekvent på tur. De skal ikke passere meg og that's it liksomTongue Out 8
Og ettersom de har begynt å bli såpass flinke, tok jeg sjansen på å ta ut Pelle og Wilma sammen i dag. Vi har brukt 30 minutter på 500meter!Laughing Og i følge skritt-telleren har vi gått 2840 skritt på det stykket, noe som tilsvarer2km! Gjett hvilken metode vi bruker da!Laughing

Vel hjemme er det en rask sjekk på trappa vår (Pelles labber holdt i dag og!Celebration Dance), før hundene slippes inn.

Og de er sliiitne gittLaughing 17

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så flink du er!
Jeg må jo ærlig innrømme at jeg glatt lar Fanny gå helt elendig i bånd når vi er ute å går.. Litt irriterende til tider - spesielt når det er glatt ute. Men men. Når hun drar alt for mye så sender jeg henne bare bak, og da roer hun seg fint :-) I flere sekunder ihvertfall :-)

Turid`s Blogg sa...

Bra jobba:)