lørdag, juli 17, 2010

Et glimt av sommer?

Jeg vet ikke om jeg tør skrive det engang? For da kommer vel regnet med en gang? *banker i bordet og hiver salt over ene skuldra og spytter over andre*
Forrige onsdag var sykemeldingen min over, og jeg var tilbake på jobb. Det er nesten ikke unger i barnehagen for tiden (ferietid), men det var deilig å komme seg på jobb igjen:happy:

Tirsdag denne uken har jeg vært i møte med nav. De har hatt et nettmøte, alle instansene, og jeg får følgende tilbud: Varig ufør med VTA (varig tilrettelagt arbeid):happy: VTA får jeg rett og slett for at de vet at jeg ikke har lyst til å gro fast hjemme. Jeg er mye bedre nå, enn da jeg flyttet hjem igjen. Og til tross for at jeg er sliten, føles det som jeg har et rikere liv nå som jeg har en jobb å gå til. Det er en lettelse å ha fått tilbudet. Ikke uføren... det bryr jeg meg igrunn ikke så mye om. Det kunne jeg jo fått for ett år siden allerede. Men muligheten til å kunne ha en tilrettelagt jobb, muligheten til å tjene litt ekstra utover trygda, muligheten til å slippe å innse at jeg ikke kommer meg opp i 50% og dermed ikke kan jobbe i det hele tatt på et år.

Sommeren 2010.... regn og vind... og et kjappt solgløtt før det kommer mer regn og vind... Jeg har nok ikke nådd å bli så fryktelig værsyk som enkelte enda. Men jeg begynner å bli lei av å være søkkvåt og iskald etter hver tur. Ikke får man lyst til å trene noe særlig med hundene heller. Og sykkelturer kommer ikke på tale! Og slettes ikke fjellturer!:rain:
Så da jeg våknet til solskinn torsdagsmårran var jeg snar å hoppe i klærne og komme meg ut Walking The DogTo timer senere, og ikke en regndråpe hadde truffet oss.. Til tross for at det så truende ut ettpar ganger:excited:
Utover dagen lettet det faktisk enda mer, og i går våknet jeg til blå himmel. -> Bare å skyndte seg ut å få luftet seg da.
Startet med en sykkeltur med Wilma. Syklet til Honningsvåg, gikk gjennom sentrum, opp til rådhuset og ned Fiskegata og sjøgata før vi syklet hjem igjen. Så var det guttene sin tur. Og Dios' første tur til herlige Skipsfjord.
Begynte turen så fint med Pelle i langline, men når det ikke var en rein i sikte slapp jeg han løs. Og gjett at guttene kosa segDog emote De fikk løpt skikkelig av seg (og Dios fikk seg en svømmetur i tillegg)

I går kveld kom jeg meg endelig på kino og så Eclipse. Jeg var fryktelig spent, for jeg likte jo Twilight men syntes New Moon var bare kjedelig... Men Eclipse var ingen skuffelseHeart (bortsett fra at jeg syns Kirsten Stewart er en elendig skuespiller).

I dag våknet vi jaggu til enda bedre vær enn i går. Pelle ville rett og slett ikke tur i dag. Så han har funnet seg en solflekk å ligge på i stede :sun: revision Dios har vært med på brukstrening i dag. Jeg skulle møte en fra klubben for å være figurant. Dro tidlig og tok Dios med så han kunne få løpe litt av seg først.
Etter at den andre hunden var ferdig (etter store fremskritt i dag), fikk Dios prøve seg litt. Introduksjon til løsbitt, og så fikk han gå litt mellom oss med det. Han er så flink såååå, lille gullet :love:

Så har jeg hentet Kristins stellebord. Jeg skal få låne det mens hun er på ferie. Ha litt bordtrening på Wilma og Dios +få stellt dem litt.

2 kommentarer:

-Yvonne- sa...

Æ har jo glømt å kommentere, jo! Shame on me....

Men uansett; grattis med Varig ufør med VTA. Vet alt om korr vrang NAV kan være, så bra dæm klare å glede nån å :-)

Fine bilda, som vanlig! Godt å se fine Pelle-gutt igjen! Syns han va sååå fin på bilde av dæm alle tre (alle 3 va jo fin, men pellis finest.Thihi..)

Kos dæ, vi snakkes!!

Iris sa...

Han Pelle e jo GUTTEN <3 Men må ærlig innrømme at Dios er like god som Pelle +at han har det jeg savner hos Pelle -og mangler det som jeg IKKE liker hos Pelle...
Har enda engang lært av mine feil i oppdragelsen. Å 4mnd hos ho kari Anne først e aldri feil trur æ :P