torsdag, november 29, 2007

Rette veien

Nå ser det ut som det går rette veien med Alto Det meste er stabilt, og i dag fikk vi vite at sjansen for bukhinnebetennelse er så og si =0.

Det har vært noen tunge døgn, først ei natt helt uten søvn, og med masse stress. Så ei halv natt helt uten søvn, iom at han av og til fikk rask overfladisk pust, og det hele var rett og slett ganske skummelt syns jeg.
Natt til onsdag, når vi var ute i 3-tia. Virket han heldigvis mye bedre, drog litt i båndet, og lettet til og med på foten og markerte litt når han var ute.
Så var vi hos veterinæren i går kl 1 på kontroll. Alt så da bra ut.
Men både når han var ute i 9-tia, og rundt midnatt hadde han blod i urinen, så jeg har igjen hatt ei urolig natt.
Har vært inne hos veterinæren i morges, på ny kontroll. Og jeg har fått forklart endel ting, så jeg føler meg litt tryggere nå. Både på hva som kan komme, og hva jeg skal se etter.

Begynte i går kveld å lure i han vann, ved å lage suppe av litt boksemat rørt ut i vann. Så det har han fått nå. Fikk med meg noe annet som er enda mildere for tarmen, som jeg kunne blande i vannet, samt har fått beskjed om hvor mye og hvor ofte jeg skal lage suppe til han.

Fra og med i dag får han også ekstra smertestillende, så kanskje han tør å prøve å gjøre fra seg nå snart?


Her er han hos veterinæren i går, han så litt tufs ut, og hadde for en gangs skyld ikke lyst å være der.


I dag ser han enda kvikkere ut, og hadde tid og overskudd til å flørte med jentene på klinikken
Bare se på det blikket, hvem kan vel motstå han?

Ingen kommentarer: