mandag, november 26, 2007

Klikk-klikk

Nå om dagen klikker vi på alt. Har egentlig ikke vært så flink å trene på hjemmeleksa, trener litt hver dag, men ikke mye. Egentlig skulle han jo kunne innsittingen nå, ettersom han kunne den sånn halvveis fra før, men men
Jeg har vel med vilje brukt mer tid på å klikke på alt mulig, rett og slett for å prøve å stimulere at han byr på mer adferd enn sitt-dekk-stå-rygg-vink-klynk-hals.
Jeg syns vi begynner å bli flinke.
Hver gang han går seg rundt noe ute, så smører jeg meg med tålmodighet og klikker han tilbake. For av en eller annen grunn har han aldri lært det der med å gå seg tilbake, fordet om jeg har gjort likens på han som på de andre hundene.

Så klikker jeg med Billy også. Å det er så artig, for til å begynne med sto han bare der og stirret på godtelomma. Og plutselig løsnet det for han, og da begynte halen å gå. Og nå begynner han å logre når jeg putter godbiter i lomma og skal trene med han.
Blir spennende å se i morgen, da skal han få være med på trening på Domus-garasjen. Regner med det tar si tid før han slutter å bjeffe og hyle på de andre hundene.

Ellers holder jeg på å bli gal av været, det regner og snør om hverandre og er ikke noe trivelig. Glatt og ekkelt er det å kjøre også. Krysser fingre for at det skal holde seg frost i ei uke nå, så jeg slipper å kjøre på is til Bardufoss til helga.

Ingen kommentarer: