onsdag, mars 10, 2010

ikke helt som planlagt men...

Forrige uke gikk jeg og følte meg litt sånn halvveis i ettpar dager, og plutselig brøt det ut og jeg fikk høy feber. Kom meg på legevakta fort som fy, og fikk konstantert hals- & bihulebetennelse.
Altså ble jeg sengeliggende i en masse dager, i stedet for å passe gutter og enda en hund.
Heldigvis kommer Seline gjerne og lufter hundene når det blir for mange dager i roThank You Sign

(her byttes det godbit mot ball)



Lørdag våget jeg meg ut, da hadde jeg vært feberfri i litt over et døgn. Ble ikke all verdens av tur på noen av oss. Men vi tok bestemor med på en sparketur i finværet. Ikke lenge etter at vi kom inn blåste det opp, og siden har det blåst den ene eller andre veien:blizzard:

Etter det har vi vært ute hver dag. Passet på å tappe hundene for overskuddsenergi, og trent litt. Har fått presset inn noen spor på hver (fortsatt ikke så lange pga kulde), endel lydighet og litt utstillingstrening på Wilma og Lillebror.
Så har jeg nappet ned Lillebror. Resultatet ble ikke så bra, at jeg har lyst til å legge ut noe bilde enda. Jeg er ikke særlig rutinert med napping, og han har valpepels noen steder, og voksenpels noen steder. Og voksenpelsen var ikke helt nappeklar enda, så han har skikkelig hanekam langs hele ryggraden:sad: rvmp


(frisøk etter godbiter)


I går ble det faktisk såpass mye forskjellig gjort med hundene, at allerede tidlig på ettermiddagen lå de strøkne i hver sin krok:proud: Dermed var det bare å kjøre ei kort treningsøkt, og en liten tur på hver på kvelden, så sov de bare videre Laugh

I dag ble valpekurset avlyst pga veldig ustabilt vær. Men jeg tok alikavel Lillebror med, og tuslet ned på fergeleiet for å trene litt. Hadde nådd å gå et kort spor +litt bli-øvelser før det kom ei fra kurset som hadde bestemt seg for å trene litt sammen med oss.
Ble mest å være rolig vi "øvde på", før vi slapp guttene løse sammen. Jeg var litt spent, ettersom valpen vi møtte er bare litt yngre enn Lillebror, men har sett tidligere at han er veldig myk, så regnet med det kom til å gå bra. Og det gjorde det!Yes: Happy

Storbukt sett fra fergeleiet

2 kommentarer:

Eva sa...

Godt å høre at du er blitt frisk og kommet deg på beinan igjen! Fine bilder du har tatt, og hvor flott det gikk bra å slippe hundene så dere fikk øvd litt. Det er en merkelig vinter, og her sitter jeg innelåst.

Gav deg en award men du forplikter deg ikke! Synes du fortjente den!

Klem

CatClaw sa...

Så fine hunder du har da...Er det en utstillingsversjon av rasen Fox Terrier du har? syntes han Pelle så kraftig ut :o) ikke noe vondt ment.
Vi har ei lite tøtte på nette 5.5 kg her :o) Tussi ;o)