onsdag, desember 16, 2009

Førjulsdrøm...



Eller nå sånt

Her har endelig kommet litt snø, så vi koser oss skikkelig ute om dagene. Hundene trives foran sparken og så lenge det er så flott føre som nå er det bare trivelig med en fullfart-tur. Nesten så jeg glemmer at de må få bruke hodet også. Pelle elsker å jage snøballer, og merkelig nok ser det ut som de synes det er stas begge to å bli basa skikkelig. Sparker og hiver løssnø på dem og de ser direkte skuffet ut når jeg slutter
Pelle har nå gått på Hill's D/D i en måned, og det ser ut som han tåler foret! Øynene er store og klare, pelsen begynner å vokse skikkelig ut igjen, han røyter normalt og labbene tåler mer og mer for hver dag. Foreløpig er jeg innstilt på at han nok bestandig kommer til å være avhengig av sokker eller sko på lengere turer, men så lenge han kan gå litt barbent og ikke har vondt er jeg fornøyd.
I går var han ei god stund ute i snøen og lekte barbent, og det gikk helt fint. I dag har vi startet dagen med en time i Skipsfjord. Og det som skjedde var at over stripsene på "polvottene" hans, fylles det med snø. Og er det da noe, så sklir sokken av. Så han mistet en... Løp lenge rundt i snø, og på is og frosen sand og stein uten den sokken før jeg fant den igjen. Han ser litt sårbent ut under labben, men der er faktisk ingen sår, så det er jeg fornøyd med. Labbene må jo herdes igjen før de tåler noe særlig, så at den holdt i dag er et bra tegn

Selv sitter jeg her i dag og bare kjenner på hvor godt jeg har det. Og det er en deilig følelse! Alt er nesten i rute før jul, og når jeg ikke alt så kommer vel jula alikavell Har noen få pakker og litt vasking igjen. Så må jeg vel ut og handle inn litt mat også kanskje? Og frukt!
Tror jeg skal la vær å kjøpe snop i år faktisk. Blir sikkert nok av kaker, og har jeg ei flaske sprite zero i tillegg overlever jeg nok godt skulle jeg tro

2 kommentarer:

Bibbi sa...

Heisan Iris! Artig å følge med på ka du styre med! Du er flink med hundene! Eg har sletta den Tapper-bloggen, kom liksom aldri i gang med den, men no har eg oppretta en ny :o) - for ho mor sjøl ;o) så får vi se om det ikke kommer litt Tapper-stuff også der etterhvert :o)

-Yvonne- sa...

Gøy å e d e liv i dåkk (les: lenge sia blogging), og at dåkk har det bra :-)

Håpe dåkker får ei fin jul me fint vær, god mat og gava.

Klæm fra oss på Andselv :-)