søndag, desember 19, 2010

Julestemning

Her har vært lite blogging i høst. Har vært fullt opptatt av jobb, trene hund, strikke julegaver (!!!), bake julekaker både til meg og til bestemor.
I tillegg fikk bestemor kneprotese for en måned siden, og siden det har jeg vært mye der for å hjelpe til.
Nå har pappa vært her i ei uke. Koselig! Skulle ønske han ble til over julaften hvertfall, men planen er vel at han skal kjøre hjem i morgen.
Fredag kom tante Harriet og onkel Jarle, så nå har tanta kasta seg i å lage julehus nede hos bestemor, dermed har jeg fått litt ekstra overskudd til å få vasket og pyntet litt her. Nå venter jeg bare på at vinden skal løyne, og temperaturen skal stige (pyttelitt, vil ikke ha mildvær) sånn at jeg får vasket vinduene. Etter noe som virker som ei hel evighet med vind, begynner de å få et tykt salt-belegg.




Anyhow...
Dios begynner å bli dyktig å apportere. Han apporterer det meste for tiden. Bestikk, strikkepinner, sokker, garnnøster...
Finingen min Heart
Sjarmerende er han og når han danser litt til julemusikken


Pelle har hatt et lite tilbakeslag med vaskulitten sin. Så vi har vært i Alta og tatt fullt av blod og urinprøver. Heldigvis kom alle avvikene i prøvene av kortisonen han går på.
Han fikk skikkelig narkose, noe ikke jeg har sett tidligere virke på han. Jeg syns det var litt skummelt at han helt tydelig ble desorientert og utrygg. Av dopet han ellers har fått, siger han jo bare sammen og sovner. Veterinæren oppdaget og fort, at Pelle kjemper leeenge for å ikke sovne, og våkner brått igjen.
ene øyeblikket sov han, så begynte det å rykke litt i halen og plutselig sto han på bordet og logret hei-villt Laugh Han fikk en ny runde med narkose, så var det bare å jobbe på så de skulle bli ferdige før han våknet igjen. Og visst var det halen som våknet først igjen. Godgutten Heart


Vi har hatt en liten fotosession i sofaen. Målet var å få et bra bilde jeg kunne bruke til julekort. Men med kun mobil som kamera ble det ikke så veldig bra

Pelle er uansett bestandig fotogen! Ha ei fin jul dere!

3 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul til deg og dine Iris. Herlig juledans, og Pelles hale er jo også bare festlig. ;)
Hilsen fra Fancy & Mona

Eva sa...

God jul til deg og dine, og morsom juledans.. Håper Pellegutten er kommet seg nå..

Jeanette ♥ sa...

God jul til deg og dine, både to og fir beinte <3

Håper kvelden har vært koselig.
Julens gleder finner du ikke under treet, men i ditt hjerte.

Goe klemmer fra meg