torsdag, januar 28, 2010

Ikke alene...

Jeg er fryktelig lat å skrive i bloggen(e) for tiden. Heldigvis føler jeg meg ikke alene på det området, ettersom det er rimelig stilt hos de fleste om dagenCheesy Grin

Jeg har begynt i arbeidstrening. Har fått plass i barnehage, og stortrives der! Jeg er helt utslitt når jeg kommer hjem (etter 3.5 times dag), men det gir så mye å ha noe å gå til om dagene, at jeg virkelig håper at det er bare forbigående at jeg er så sliten. Er jo tross alt snart 5 år siden jeg sist var ute i jobb.
Sola er tilbake! Og med den ble kom vinteren og gitt Grin nod Først ble det kaldt, så kom ekstremvarselet om Ask... Stormen som skulle slå hardt i absolutt hele Nord-Norge.

Det skjedde jo ikke akkuratLaugh
Taket på "vertshuset" på Gibostad flaksa avgårde, men i Honningsvåg var det såvidt vi var oppe i en frisk bris... Hadde såvidt liten storm i ettpar kast og thats it. Og her var veier og alt stengt på forhånd... for en bris Laugh Jeg er glad jeg ikke skulle noen plass, jeg hadde nok blitt rimelig oppgitt.


Wilma er syk forresten! Det er jaggu ikke ofte! På tirsdag da vi var og gikk tur ble hun plutselig så rolig. Jeg gløttet ned på henne og så at hun haltet lett. Vel inne oppdaget jeg at ene bakbenet hadde hovnet kraftig opp. Og det ble bare verre. På kvelden var hun hoven fra tåspissene til midt på låret, og temperaturen hoppet opp og ned. Veiene var stengt, og her er jo ingen veterinær :sad: rvmp
Behøver jeg engang si hvor nær jeg var å gå fra vettet? :crazy:
Onsdagsmårran reiste Eva til Drammen (at hun i det hele tatt kom seg til Alta er kun for at hun er så sta), og Dina kom på besøk til oss. Hun eeer så søt:love: 2 rvmp Og virkelig en rolig og lettvint valp å ha i hus. Vi har gått litt turer, og har vært ute og lekt oss sammen. Blir ikke bare litt valpesyk:blush: revisit

I dag er det som sagt verre vær enn da ekstrem-stormen Ask for forbi... Men om denne vinden i det hele tatt har et navn, se det har vi ikke fått vite:giggle:
Veterinæren kom til øya i dag -såvidt. Veiene ble stengt etter kolonnen han kom med. Wilma har vært inne, og har fått konstantert betennelse i huden. Hun har fått synolux, antibiotika-sprøyte og fucidin-salve, så nå håper vi hun blir fin i foten igjen.

2 kommentarer:

Lise sa...

ikke bare bare med den blogginga. men, kan jo trøste oss med at når vi ikkje blogge, så e det mest sannsynlig fordi vi har andre ting å gjøre :) stakkar wilma som hovna opp i foten. håpe det går bra med ho no. og dokker også, selvfølgelig :)
klem

-Yvonne- sa...

Så bra at det går bra i barnehagen :-) Kan godt forstå at du e sliten etter nån tima der. Onga e jo ikke kjent førr å være stille...

Håpe foten til Wilma e bra snart!