tirsdag, juni 05, 2007

merkbar fremgang


Kurset i pinsehelga var virkelig lærerirk, både for meg og for Pelle! Jeg tør påstå at både hund og eier kom hjem med mye nytt i hodet
Da vi reiste til Lødingen sleit jeg fortsatt med å få kontakt med Pelle "annenhver dag". Men vi lærte noen triks der, og nå går alt så mye lettere.
Her er evalueringen vi fikk etter kurset:


Og den uka vi har vært hjemme, har vi jobbet på det vi har fått i lekse. Nå har Pelle blitt kjempestødig i sitt og bli. Han sitter godt med forstyrrelser. Har hatt noen til å kalle inn sin hund, samt leke med tennisboll mellom meg og Pelle. og han sitter der! *stolt*
Nå har han og forstått dekk, i den forstand at han legger seg for å bli, når han får kommando, han er ikke lenger klar til å hoppe opp etthvert øyeblikk. Og i går gjemte jeg meg bak en traktor (i sånn der 10 sekund), og Pelle ble liggende!

Vi har fortsatt å øve på stå. Noe han jo kan etter sine dager som utstillingshund, men som vi så smått har begynt å legge inn i lydighetstreningen.

Jeg regner med vi (ja, jeg og) er klar for konkurranse til neste sesong.
Skal tilbake på oppfølgingskurs i september, og gleder meg allerede til å vise fremgangen Pelle gjør! Hver eneste dag er det noe nytt

Ingen kommentarer: